Culturing Round - Angol nyelvi verseny




 A Gyulai Dürer Albert Általános Iskolában minden évben angol nyelvű, városi, kulturális vetélkedőt és filmes bemutatót, vagy angol nyelvű előadást szervez Nagy Emese, az iskola angol-magyar szakos tanára.

 A vetélkedőt hagyományteremtő céllal indította útjára a szervező 2006-ban. A rendezvény minden évben egy-egy angol nyelvű országot céloz meg, és annak történelmét, földrajzát, nevezetességeit, állatvilágát, kultúráját, ünnepi szokásait, zenei kultúráját, stb. tárja fel városunk tanulóinak segítségével.

 2006-ban az Amerikai Egyesült Államokkal kezdődött a verseny, majd ezt követte a sorban Kanada, Ausztrália, Írország, Skócia, Wales és Anglia. Ebben az évben már tizenegyedik alkalommal adott teret a Dürer Iskola a vetélkedőnek, melynek jelenlegi témája Kanada volt. Ezt a gyönyörű országot fedezte fel az a 24 tanuló, akik hat gyulai általános iskolát képviseltek. Az iskolák egy-egy négyfős - hetedikes diákokból álló - csapattal vettek részt a rendezvényen.

 A verseny feladatai igyekeztek igazodni a mai fiatalok igényeihez, hiszen találtunk köztük dalhallgatás alapján régebbi és mai énekesek felismerését, kanadai ünnepek főbb jellemzőinek és időpontjainak kitalálását, a kanadai provinciák bejelölését vaktérképen, nevezetességek és jellegzetes állatok felismerését képek alapján.

 A megvendégeléssel záruló rendezvény ebben az évben teát, aprósüteményt és szendvicseket kínált. Majd következett a várva-várt eredményhirdetés, a jól megérdemelt jutalomkönyvek és egyéb apróságok átadása, kiosztása:

    I. hely: Dürer Albert Általános Iskola - Eager Beavers:
     Kökényesi Mercédesz 7.a
     Náfrádi Réka 7.a
     Duska Lotti 7.b
     Vágó Nóra 7.b

    II. hely: Bay Zoltán Általános Iskola - The Beavers:
     Ferenczi Gabriella
     Mészáros Nóra
     Püspöki Péter
     Serfőző Anna

    III. hely: Magvető Református Általános Iskola - Toronto Raptors:
     Herdeló Csongor
     Székács Kristóf
     Székács Márk
     Turán Simon

 Ez a délután minden évben a játékosság és a jó hangulat jegyében telik, ezáltal a gyerekek észrevétlenül jutnak olyan tudás, olyan értékek birtokába, mely nem kapcsolódik szorosan a tananyaghoz, mégis elengedhetetlen, hiszen az adott ország nyelvét tanulják.