az EFOP 3.3.7-17 Informális és nem
formális tanulási lehetőségek kialakítása a Gyulai Tankerületi Központ
Intézményeiben című pályázat Projektzáró rendezvénye
A
2019.12.07-i szombati tanítási nap kiváló alkalmat teremtett iskolánk
közösségének, hogy beszámoljunk a Jueles
Verne kalandregénye által ihletett „ 80
nap alatt a Föld” körül iskolai projektünk eredményeiről, melyek a világ
megismerésének bemutatását célozták különböző tevékenységek során.
A pályázathoz kapcsolódó informális programok
voltak: Informatika szakkör, Természettudományos szakkör, Angol nyelvi szakkör,
a Magyar-történelem szakkör valamint az
elmúlt két év Dürer-napja, a Természettudományi és Idegen nyelvi témahetek. A projektzáró
rendezvény célja volt a szakköri csoportok és tanórán kívüli egyéb programok
pályázathoz kapcsolódó eredményeinek megismertetése, közösségfejlesztő játékok
kipróbálása. Ennek okán a 6. b osztályosok társasjáték délelőttöt szerveztek,
melynek keretében kipróbálhatták a pályázat keretében beszerzett és saját
gyártmányú eszközöket, izgalmas játékokat. A bevont szakköri csoportok által
készített képek és a belőlük szervezett PPT bemutató segítségével ismét
átélhettük a szakkörök, intézményen kívüli programok, témahetek és témanapok
programjainak élményeit.
A közös munka eredménye egy kiállítás formájában
mások számára is elérhetővé vált. A világ híres építményeit ábrázoló 3D-s kirakók
igazán izgalmassá tették az elkészült és bemutatott óriási „80 nap alatt a Föld körül” társasjátékot. Ezzel és a prezentált
meserészlettel igyekeztünk felkelteni a tanulók érdeklődését, remélhetőleg
ösztönözve őket, hogy a továbbiakban elolvasassák a művet, esetleg valamelyik
feldolgozását megtekintsék.
A 7.b osztályosok egy utolsó utazásra indultak a
projekten belül. Meghívást kaptak ugyanis a Gyulavári Almásy-kastélyba, és a
meghívásnak szíves örömest eleget tettek.
Zárásként megtekinthettük az iskolánkat bemutató
Moodfilmet, ami a pályázat elemein kívül tartalmazta azokat a Düreres-jegyeket
is, melyekre büszkék lehetünk: Sakkpalota módszer, úszásoktatás, KRESZ szakkör,
sportköri foglalkozások, tanórán kívüli programok.
Reméljük a
fent nevezett programok, az EFOP-3.3.7-es pályázat elemei és a projektzáró
rendezvény egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy a Düreres gyerekek boldog
iskolások is legyenek.
Karácsonyné Takács
Nóra
szakmai munkatárs